雑記

稀に更新されます

逆Tlanslated Songs ANTI-HERO|SEKAI NO OWARI

 やっほ~。 今めっちゃ足痺れてるジェイドだよ~ω

 

 あの、ほんとにね、ヤバいのωω

 

 まあそんなことはさておき、今日は歌詞の「和訳」するよ。

 

 

 英語の歌詞の、和訳。 やったことないけど、とりあえずやってみよー!

 

 

 …あ、ちなみにね、テンポ速くてもう分かんないから、リズム完全無視なのは、ね()

 

 てことで、まずは歌詞ね~。

 

 

You know I don’t give a damn about what’s “right”

Or pleasing everyone around me

Cause I know this world that brought us life

Wasn’t made to keep everyone Happy

 

The rules and laws that countries come up with

In front of me, they’re all shit!!!

 

Cause there are people that I’ve gotta protect

And if you get in my way, you’re dead!

 

You see I’m tired of trying to justify

Every decision that I make

If It’s to save the people that I stand by

You better believe what I say

 

Stay in the lines, don’t make a scene!

 

Heroes try to tell us what’s right

But when push comes to shove,you will know what i mean

I’m ready to start a fight

 

I’m gonna be the Anti-hero

Feared and hated by everybody

I’m gonna be the Anti-hero

So i can save you when the time comes

 

I’m gonna be the Anti-hero

Feared and hated by everybody

I’m gonna be the Anti-hero

Yeah…

 

Righteousness is a thing that i hate

Cause it doesn’t do any good for anyone

 

And everyone thinks everything is OK

If they just obey

I don’t want to think about what they see

When they look up and see evil me

You see, love isn’t what I need

As long as I can set you free

 

Oh bum bum bum, watch out here I come

I said bum bum bum, you all better run

Oh bum bum bum, watch out here I come

So run!

 

Stay in the lines, don’t make a scene

 

Heroes try to tell us what’s right

But when push comes to shove,you will know what I mean

I’m ready to start a fight

 

I’m gonna be the Anti-hero

Feared and hated by everybody

I’m gonna be the Anti-hero

So I can save you when the time comes

 

I’m gonna be the Anti-hero

Feared and hated by everybody

I’m gonna be the Anti-hero

Yeah…

 

I’m gonna be the Anti-hero

Feared and hated by everybody

I’m gonna be the Anti-hero

So I can save you when the time comes

 

I’m gonna be the Anti-hero

Feared and hated by everybody

I’m gonna be the Anti-hero

Yeah…

 

 

 はい。 こんままじゃ、何が何だかだから、和訳するね~。

 

 (ボクなりに「セカオワの歌詞」に寄せるつもり)

 

 

 

何が「正しいか」なんてどうだっていいんだ

皆を喜ばせることも

何故なら、僕らに生命を与えた世界を知っているから

皆を幸せにできないこの世界を

 

国の作ったルールに法律

僕の目に映るものは皆——。

 

僕には守らなきゃいけないものがあるんだ

邪魔をするなら容赦はしないさ

 

正しくあるのはもううんざりだ

僕が下す決断も

そいつを救いたいなら

僕の言う事を信じるんだ

 

列に並べ、静粛にしろ

 

英雄は正しい事を教えたがる

でもいざとなったら、君も分かるはずさ

僕は本気だ

 

僕はアンチヒーローになるんだ

誰もが恐れ、嫌われるような

僕はアンチヒーローになるんだ

いざとなったら助けられるように

 

僕はアンチヒーローになるんだ

誰もが恐れ、嫌われるような

僕はアンチヒーローになってやるのさ

 

(心の声:同じことずっと言うのは英語だからこそ違和感がないんだなぁ。 …てか、Yeahとはω)

 

正義なんてものは嫌いさ

誰の役にも立ちやしない

 

従うだけの奴らは皆

全てが完璧だと思っているんだ

邪悪な僕を見上げている奴らに

何が見えるかなんて考えたくもない

 

僕は愛なんていらないんだ

君を自由にできるなら

 

気を付けて、そこに行くから

もっと早く逃げた方がいい

気を付けて、そこに行くから

逃げるんだ

 

列に並べ、静粛にしろ

 

英雄は正しい事を教えたがる

でもいざとなったら、君も分かるはずさ

僕は本気だ

 

僕はアンチヒーローになるんだ

誰もが恐れ、嫌われるような

僕はアンチヒーローになるんだ

いざとなったら助けられるように

 

僕はアンチヒーローになるんだ

誰もが恐れ、嫌われるような

僕はアンチヒーローになってやるのさ

 

僕はアンチヒーローになるんだ

誰もが恐れ、嫌われるような

僕はアンチヒーローになるんだ

いざとなったら助けられるように

 

僕はアンチヒーローになるんだ

誰もが恐れ、嫌われるような

僕はアンチヒーローになってやるのさ

 

 

 

 はい。 あのね、めっちゃ時間かかったし難しかったし疲れたω!

 

 現在次の日の夕方3:30くらい。 天候は晴&曇&雨&霰&雷!(本当)

 

 もう、疲れたから、このまま投稿するね。

 

 それじゃ、小説進めてくるねぇ。